14 lutego 2013

Muffiny orzechowe z czekoladą i żelkami


Te pyszne babeczki zrobiłam w Dzień Zakochanych, ale z tym świętem łączy je jedynie to, że robiłam je z sercem. Przepis zaczerpnęłam z książki Helgi Lederer pt. Muffinki, ale zmodyfikowałam go znacznie.




Składniki na około 16 muffinek:

150 g mąki pszennej
100 g mielonych orzechów laskowych lub migdałów/ gotowe do kupienia w sklepach
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1 cukier wanilinowy
2 jajka
120 g cukru
150 g miękkiego masła
4 cl amaretto / 40 g mierzone na wadze
50 g kropelek czekoladowych do zapiekania / wiórków czekoladowych /
50 g żelki do zapiekania / moja inwencja, można bez nich/
polewa czekoladowa / kuwertura
posypki, ozdoby cukiernicze

 Przygotowanie:

Wymieszać w misce mąkę, zmielone orzechy, proszek do pieczenia, sól i cukier wanilinowy. Ubić mikserem jajka z cukrem, dodać amaretto. Stopniowo dodawać miękkie masło. Następnie masę jajeczną dodać do mieszanki suchych składników i zamieszać. Wrzucić kropelki czekoladowe i żelki. Wymieszać.
Napełnić papilotki do 2/3 wysokości. Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C ( z termoobiegiem) około 20-25 minut.
Po upieczeniu polać muffiny czekoladową polewą i ozdobić dowolnie.
Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz