20 lutego 2013

Domowe lody


Jeśli zawsze chcieliście zrobić własne, domowe i zdrowe lody, to ten przepis jest dla Was. Są proste, łatwe w przygotowaniu i pyszne. Zrobiłam je "na patyku", ale myślę, ze można również wlać je do pojemnika i podawać w gałkach lub wyjadać łyżeczką prosto z pudełka :). Świetne dla dzieci. Przepis znalazłam na stronie http://chocolateandzucchini.com, ale dodałam zwykłe mleko, by obniżyć kaloryczność.




Składniki:

3 czubate łyżki czekolady w słoiku typu Nutella
1/4 szklanki mleka
1/3 szklanki mleka skondensowanego 7,5% niesłodzonego


Przygotowanie:

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą, najlepiej blenderem, żeby czekolada ładnie się rozpuściła. Przelać do pojemniczków na lody. Ja użyłam specjalnych króliczków na lody "na patyku". 
 


Wyszły mi cztery sztuki. Można podwoić składniki i zrobić więcej lodów, wlać je do dużych pudelek, które nadają się do zamrażania. Zamrażają się dość długo, najlepiej zostawić je na kilka godzin, na noc. 

Ilość czekolady można zmienić, moje były mocno czekoladowe.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz