4 października 2013

Domowe ciasteczka z marmoladą różaną

Po dłuuuugiej wakacyjnej przerwie, podczas której nadal szalałam w kuchni z owocami sezonowymi, ale nie miałam czasu i chęci na siedzenie przy komputerze, wracam do bloga. Proponuje dziś przepis na przepyszne zdrowe ciasteczka. U mnie już tradycją stało się, że w puszce zawsze są jakieś domowe ciacha, nie pamiętam czasów, kiedy kupowałam ciastka w sklepie. A dziecko, razem z kanapką na drugie śniadanie dostaje do szkoły domowe ciasteczko :).



Składniki na 25-30 ciasteczek:

200 g masła
2 żółtka
1/2 szkl. cukru trzcinowego nierafinowanego
2 szkl. mąki pszennej
szczypta soli
1 łyżeczka aromatu /olejku/ waniliowego
marmolada różana

Mikserem ucieramy miękkie masło, żółtka, cukier, mąkę, sól i aromat waniliowy. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy, około 2 minuty. Z ciasta formujemy kuleczki o średnicy około 3 cm, układamy na blasze wyścielonej pergaminem. W każdej kulce robimy zagłębienie na marmoladę, najprościej jest posłużyć się kciukiem. Ciasteczka trochę się spłaszczą. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175ºC przez 8 minut. Po tym czasie wyjmujemy blachę i do każdego otworu nakładamy marmoladę. Ja używam różanej, kupuję ją w dyskoncie "z pieskiem", ale można dać inną oczywiście. Pieczemy ponownie około 8minut, aż ciasteczka będą jasnozłote. Kulki z ciasta można też przed pierwszym pieczeniem obtoczyć w ubitym na pianę białku i posiekanych orzechach. Dalej postępować, jak w przepisie /poniżej jedno ciasteczko w orzechach włoskich/.

Proste i smaczne. Smacznego!




2 komentarze: